Календарно-тематичне планування
уроків польської мови у 9 класі
(п’ятий рік навчання, 2 година на тиждень, І семеcтр)
за програмою М. Р. Мацькович, Л. Д. Бугера, Л. А. Пришляк
на 20__ – 20__ н. р.
(За підручником Біленька-Свистович Л.В., Ковалевський Є., Ярмолюк М. О. «Польська мова. 9 клас» (5-й рік навчання),
лексичний словник M. Szelc-Mays «Nowe słowa – stare rzeczy», M. Szelc-Mays, E. Rybicka «Słowa i słowka»)
№ |
Дата |
Тематика ситуативного спілкування |
Інтегровані змістові лінії |
Мовний інвентар |
Види мовленнєвої діяльності |
Домашнє завдання |
||||||||
Екологічна безпека та сталий розвиток |
Громадянська відповідальність |
Здоров’я і безпека |
Підприємливість та фінансова грамотність |
Лексика |
Граматика |
Сприймання на слух |
Зорове сприймання |
Усне продукування та взаємодія |
Писемне продукування та взаємодія |
|||||
Урок 1. Zdrowo w Krakowie |
||||||||||||||
1 |
Здоров’я – це наш скарб. |
Дискутує довкола питань екології життя та здоров’я людини. |
Знає, що здоров’я – цінний дар і його треба берегти. |
Лексичний словник |
Дієслово як частина мови. Доконаний та недоконаний вид дієслів. Часові форми. |
Вірш Яна Кохановського «На здоров’я». |
ст. 5. |
Впр.1, 3 ст. 5-6. |
Впр. 2 ст. 2. |
Впр. 4 ст. 6. |
||||
2 |
Ян Кохановський. Література доби Ренесансу. |
Знає норми етикету і основні правила поведінки, дотримується їх у повсякденному житті. |
Лексичний словник. |
Дієслово як частина мови. Доконаний та недоконаний вид дієслів. Часові форми. |
Текст «Польська література доби Ренесанс». Фрашка, Трен, поач. Впр. 6, 9 ст. 6-8. |
Впр. 6 ст. 7. |
Впр. 5, 7 ст. 6-7. |
Впр. 10 ст. 11. |
Впр. 8, 11 ст. 7-8. |
|||||
3 |
У лікаря. |
Обговорює шляхи профілактики захворювань. |
Лексичний словник |
Скорочення слів у польській мові. |
Впр. 21, 22 ст. 12 |
Впр. 14 ст. 9. |
Впр. 18, 17 ст. 11. |
Впр. 25 ст. 13. |
Впр. 26 ст. 14. |
|||||
4 |
Усні висловлювання учнів на тему «Як сучасні учні дбають про своє здоров’я». |
Знає основні засади здорового способу життя |
Лексичний словник |
Скорочення слів у польській мові. |
Впр. 27 ст. 14 |
Впр. 32 ст. 16. |
Впр. 33 ст. 17. |
Впр. 33 ст. 17. |
Впр. 29, 31 ст. 15-16. |
|||||
5 |
Робота з текстом (ст. 21). |
Розуміє необхідність збереження архітектурних пам’яток, усвідомлює себе громадянином держави. |
Лексичний словник |
Головні та другорядні члени речення. |
Впр. 40 ст. 21. |
Впр. 40 ст. 21. |
Впр. 42 ст. 23. |
Впр. 44 ст. 23 |
Впр. 41, 45 ст. 22-23. |
|||||
6 |
Складання письмової розповіді «Яким є мій стиль життя…». |
Знає хто такі споживачі, розуміє як протистояти шкідливим звичкам тощо. |
Дає поради щодо правил поведінки під час епідемії. |
Лексичний словник |
Головні та другорядні члени речення. |
Впр. 38 ст. 20. |
Впр. 38 ст. 20. |
Впр. 38 ст. 20. |
Впр. 37 ст. 20. |
Впр. 39 ст. 21. |
||||
Урок 2. Nowa szkoła, nowa wiedza. Liceum – to też szkoła. |
||||||||||||||
7 |
Робота з текстом «Ліцей – це також школа» (ст. 25). |
Розуміє значимість навчання, намагається відповідати усім характеристикам сучасного учня. |
Впорядковує власний робочий день з дотриманням здорового способу життя. |
Лексичний словник. |
Відмінювання іменників середнього роду в однині та множині. |
Текст ст. 25. |
Впр. 10 ст. 29. |
Впр. 1 ст. 27. |
Впр. 2 ст. 27. |
Впр. 7, 8 ст. 28. |
||||
8 |
Робота з текстом «Ліцей – це також школа» (ст. 25). |
Обговорює участь у шкільних екологічних заходах. |
Усвідомлює необхідність результативного навчання у школі. |
Впорядковує власний робочий день з дотриманням здорового способу життя. |
Лексичний словник. |
Відмінювання іменників середнього роду в однині та множині. |
Текст ст. 25. |
Впр. 10 ст. 29. |
Впр. 11 ст. 29. |
Впр. 2 ст. 27. |
Впр. 9, 12 ст. 29, 30. |
|||
9 |
Ігнасу Красіцкі. Поняття байка у польській літературі. Література доби Просвітництва. |
Обговорює розмаїття літературної спадщини. |
Вміє визначати споживчу цінність товарів і послуг; усвідомлює себе як споживача. |
Лексичний словник. |
Вживання та написання частки не у польській мові. Наказовий спосіб дієслів. |
Текст ст. 32. |
Впр. 15, 21 ст. 31, 34. |
Впр. 14 ст. 30 |
Впр. 17, 18 ст. 31-32. |
Впр. 19 ст. 32. |
||||
10 |
Моя батьківщина – це мій дім (на основі впр. 26 ст. 35). |
Формує свою громадянську позицію. |
Лексичний словник. |
Написання частки би з дієсловами разом та окремо. |
Впр. 26 ст. 35. |
Впр. 27, 30 ст. 36, 37. |
Впр. 28, 29 ст. 37. |
Впр. 33-35 ст. 38-39. |
Впр. 32 ст. 38. |
|||||
11 |
Складання усної розповіді про свій рідний край. |
Поважає свої звичаї та традиції, знає свою історію. |
Лексичний словник. |
Дієслово як частина мови. Часові форми дієслів. |
Впр. 39 ст. 41. |
Впр. 39 ст. 41. |
Впр. 37, 38 ст. 40-41. |
Впр. 36 ст. 40. |
Закінчити розповідь про свій рідний край. |
|||||
12 |
Освічена молодь – основа міцної держави. |
Усвідомлює себе часткою національної (етнічної) спільноти. Повідомляє про перспективи свого професійного вибору. |
Проявляє обізнаність і своє ставлення до фінансових можливостей сучасних професій. |
Лексичний словник. |
Синтаксис. Типи речень. |
Впр. 5 ст. 28. |
Впр. 10, 11 ст. 29. |
Впр. 11 ст. 29. |
Впр. 7 ст. 28. |
Впр. 6 ст. 28. |
||||
13 |
Чому я вивчаю іноземні мови? |
Розуміє важливість взаємодії інтересів етносів, народностей у процесі економічного, політичного, соціального й духовного життя. |
Лексичний словник. |
Синтаксис. Типи речень. |
Текст ст. 25. |
Текст ст. 25. |
Впр. 12 ст. 30. |
Впр. 12 ст. 30. |
Впр. 7 ст. 28. |
|||||
14 |
Знання – запорука життєвого успіху (вибір майбутньої професії). |
Проектує власну професійну діяльність відповідно до своїх схильностей і потреб суспільства. |
Знає і розуміє необхідність відповідати сучаснимвимогам ринку праці. |
Лексичний словник. |
Синтаксис. Типи речень. |
Текст ст. 25. |
Текст ст. 25. |
Впр. 42 ст. 42 |
Впр. 43 ст. 43. |
Повторити вивчені теми. |
||||
15 |
Контрольна робота №1 |
Тестові завдання за мовними темами, списування тексту. |
||||||||||||
Урок 3. Czym jest Natura 2000? |
||||||||||||||
16 |
Я і природа (робота з текстом ст. 44). |
Проектує власні повсякденні дії на захист довкілля та збереження ресурсів. |
Пропонує заходи щодо покращення екологічної ситуації. |
Лексичний словник. |
Відмінювання іменника чоловічого роду в однині та множині. |
Текст ст. 44. |
Текст ст. 44. |
Впр. 1 ст 45. |
Впр. 9 ст. 49. |
Впр. 3-4 ст. 46-47. |
||||
17 |
Спілкування однолітків (телефон, Інтернет, живе спілкування). |
Демонструє розуміння цінності культурного розмаїття та потреби жити разом у мирі. |
Лексичний словник. |
Відмінювання іменника чоловічого роду в однині та множині. |
Впр. 5 ст. 47. |
Впр. 5 ст. 47. |
Впр. 2 ст. 46 |
Впр. 10 ст. 49 |
Впр. 11-12 ст. 50. |
|||||
18 |
Природні ландшафти Польщі та України. |
Складає перелік місць для еко- туризму у своєму регіоні. |
Обговорює громадянську позицію та власні погляди на різноманітні соціальні проблеми своєї країни та світового простору |
Лексичний словник. |
Відмінювання іменника чоловічого роду в однині та множині. |
Впр. 13 ст. 51. |
Впр 16, 17 ст. 53 |
Впр. 14 ст. 52. |
Впр. 15 ст. 52 |
Впр. 19 ст. 54. |
||||
19 |
Адам Міцкєвіч – представник доби Романтизму у польській літературі. Поняття балада. |
Обговорює розмаїття літературної спадщини. |
Лексичний словник. |
Відмінювання іменника жіночого роду в однині та множині. |
Впр. 26 ст. 56. |
Впр. 34 ст. 60. |
Впр. 27 ст. 58. |
Впр. 37 ст. 61. |
Впр. 28 ст. 58, впр. 31 ст. 59. |
|||||
20 |
Робота з текстом «Лілії» |
Розглядає природу як цілісну систему . |
Обговорює розмаїття літературної спадщини. |
Лексичний словник. |
Відмінювання іменника жіночого роду в однині та множині. |
Впр. 22 ст. 55. |
Впр. 25 ст. 55. |
Впр. 21 ст. 54. |
Впр. 23 ст. 55. |
Впр. 24 ст. 55. |
||||
21 |
Співпраця Польщі та України у сфері освіти та культури. |
Пояснює правила поведінки у закладах культури. |
Критично оцінює вплив деструктивних молодіжних рухів на життя однолітків |
Лексичний словник. |
Відмінювання іменника жіночого роду в однині та множині. Синтаксис. Складносурядні речення. |
Впр. 43 ст. 63. |
Впр. 43 ст. 63 |
Впр. 44 ст. 64. |
Впр. 42 ст. 63. |
Впр. 45 ст. 64. |
||||
22 |
Співпраця Польщі та України у сфері освіти та культури. |
Пояснює правила поведінки у закладах культури. |
Обговорює позитивні та негативні наслідки від певних винаходів. |
Обговорює свою роль у сучасному технологічному середовищі. |
Лексичний словник. |
Відмінювання іменників середнього роду в однині та множині. Синтаксис. Складносурядні речення. |
Впр. 47 ст. 67. |
Впр. 45 ст. 64. |
Впр. 46 ст. 67. |
Впр. 49 ст. 67, впр. 54-55 ст. 70-71 |
Впр. 48 ст. 67. |
|||
Урок 4. Polska dobrze zorganizowana. |
||||||||||||||
23 |
Робота з текстом «Польща – добре організована» ст. 72. |
Порівнює типові для різних культур вербальні та невербальні норми поведінки. |
Лексичний словник. |
Правила написання заяви у польській мові. |
Текст ст. 72. |
Текст ст. 72. |
Впр. 1 ст. 74. |
Впр. 16 ст. 82. |
Впр. 19 ст. 83. |
|||||
24 |
Робота з текстом «Польща – добре організована» ст. 72. |
Розпитує про правила поведінки в різних європейських країнах. |
Лексичний словник. |
Відмінювання числівників у польській мові. |
Текст ст. 72. |
Текст ст. 72. |
Впр. 21 ст. 85. |
Впр. 20 ст. 84. |
Впр. 23 ст. 85. |
|||||
25 |
Політичний устрій Польщі та України. |
Обговорює громадянську позицію та власні погляди на різноманітні соціальні проблеми своєї країни та світового простору |
Лексичний словник. |
Відмінювання числівників у польській мові. |
Впр. 3 ст. 75. |
Впр. 4 ст. 76. |
Впр. 3 ст. 75, впр. 4 ст. 76. |
Впр. 5 ст. 77, впр. 22 ст. 85. |
Впр. 29 ст. 88. |
|||||
26 |
Адміністративні карти Польщі та України. |
Обговорює громадянську позицію та власні погляди на різноманітні соціальні проблеми своєї країни та світового простору |
Лексичний словник. |
Відмінювання числівників у польській мові. |
Впр. 8, 9 ст. 78-79. |
Впр. 8, 9 ст. 78-79. |
Впр. 10 ст. 80. |
Впр. 8, 9 ст. 78-79. |
Впр. 30 ст. 88. |
|||||
27 |
Марія Конопніцька. Період Реалізму у польській літературі. |
Обговорює розмаїття літературної спадщини. |
Лексичний словник. |
Синтаксис. Складнопідрядні речення. Розділові знаки у складнопідрядному реченні. |
Текст «Перед судом» ст. 215. |
Впр. 24 ст. 86. |
Побудуй хронологічну таблицю життя і творчості Марії Конопніцької. |
Побудуй хронологічну таблицю життя і творчості Марії Конопніцької |
Впр. 41 ст. 93 |
|||||
28 |
Творчість Марії Конопніцької («Перед судом»). |
Обговорює розмаїття літературної спадщини. |
Лексичний словник. |
Синтаксис. Складнопідрядні речення. Розділові знаки у складнопідрядному реченні. |
Текст «Перед судом» ст. 215. |
Впр. 25 ст. 87. |
Впр. 26 ст. 87. |
Впр. 28 ст. 87. |
Впр. 42 ст. 94. |
|||||
29 |
Робота з текстом «Учні в сеймі» (впр. 43 ст. 94). |
Демонструє розуміння цінності культурного розмаїття та потреби жити разом у мирі. |
Лексичний словник. |
Повторення вивченого матеріалу. |
Впр. 43 ст. 94. |
Впр. 44 ст. 95. |
Впр. 44 ст. 95. |
Впр. 45 ст. 95. |
Впр. 46-49 ст. 96-97. |
|||||
30 |
Контрольна робота №2. |
Тестові завдання за мовними темами, списування тексту. |
||||||||||||
31 |
Читання, обговорення прослуханого. Поділ тексту на смислові частини. |
Лексичний словник. |
Повторення вивченого матеріалу. |
Слухання фрагментів тексту Станіслава Виспянського «Весілля» ст. 231. |
Читання вголос за ролями. |
Поділ тексту на смислом частини, аналіз тексту. |
Характеристика головних героїв твору. |
Написати коротке висловлювання на тему «Весілля» мене вразило...». |
||||||
32 |
Повторення вивченого матеріалу. |